Главная > Публикации > Голова Київського апеляційного суду Ярослав Головачов пояснив, чому деякі справи знімали з розгляду

Голова Київського апеляційного суду Ярослав Головачов пояснив, чому деякі справи знімали з розгляду

Які процеси наразі відбуваються в Київському апеляційному суді у зв’язку з оптимізацією, як передаються та розподіляються справи.

b34451bcb81790bcaada6c8e572b11c1 - Голова Київського апеляційного суду Ярослав Головачов пояснив, чому деякі справи знімали з розгляду

У процесі оптимізації відбулося об’єднання двох судів: Апеляційного суду міста Києва та Апеляційного суду Київської області в один Київський апеляційний суд. Нещодавно Президент України підписав відповідні укази про переведення суддів (щоправда, не всіх).

Водночас адвокатська спільнота в соціальних мережах активно обговорює питання зняття з розгляду частини справ.

Які процеси наразі відбуваються в Київському апеляційному суді в зв’язку з оптимізацією, як передаються та розподіляються справи, в ексклюзивному інтерв’ю «Судово-юридичній газеті» розповів його голова Ярослав Головачов.

Бесіду вела Наталя Мамченко,
«Судово-юридична газета»

— Чим обумовлена наразі необхідність  відкладення розгляду справ (зняття з розгляду, перенесення судових засідань)? Коли орієнтовно суд зможе відновити проведення судових засідань у звичайному режимі?

— До Київського апеляційного суду від Апеляційного суду міста Києва та Апеляційного суду Київської області передано 6 000 справ та матеріалів. Більшість з цих справ були передані на повторний (новий) розподіл, адже законом не передбачена можливість продовження розгляду цивільних справ та справ про адміністративні правопорушення тими суддями, в провадженні яких вони перебували до переведення, на відміну від кримінальних. Вказані обставини і призвели до необхідності зняття з розгляду цивільних справ та справ про адміністративні правопорушення.

Що стосується кримінальних справ та матеріалів, то, дійсно, відповідно до вимог ст. 319 КПК України такі справи продовжують розглядати ті судді, в провадженні яких вони перебували на момент переведення. Разом з тим, незважаючи на вказане, зазначені справи підлягали реєстрації в автоматизованій системі документообігу новоутвореного суду, і по кожній справі, як це передбачено Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, мав бути сформований протокол передачі справи раніше визначеному судді. Лише після проведення вказаних дій судді отримали можливість продовжити розгляд цих справ. Тому саме з цих підстав було знято з розгляду і кримінальні справи.

У цей же час хочу зазначити, що станом на 5 жовтня 2018 року в Київському апеляційному суді розподілено та передано для розгляду суддям  вже 5 500  справ. Решта буде розподілена та передана найближчим часом (1-2 дні). Крім того,  за період з 3 по 5 жовтня 2018 року вже до новоутвореного суду з місцевих судів надійшло 300 справ, які також були розподілені та передані суддям для розгляду.

Тобто можу з упевненістю стверджувати, що будь-яких перешкод для проведення судових засідань та розгляду справ  в Київському апеляційному суді немає.

— Яким чином будуть інтегруватися Апеляційний суд міста Києва та Київської області в рамках процедури оптимізації?

— На даний час процедура інтеграції Апеляційного суду міста Києва та Київської області в Київський апеляційний суд майже повністю завершилася.  Залишилось не до кінця вирішеним питання переведення працівників апаратів ліквідованих судів до новоутвореного суду, а також слід  вирішити деякі питання внутрішньої діяльності суду, які не пов’язані із безпосереднім здійсненням правосуддя. Це передача з Апеляційного суду Київської області матеріальних цінностей, архівних справ, документів  з кадрових питань тощо.

— Які завдання в рамках цього процесу поставлені перед керівництвом судів, Державною судовою адміністрацією, а також перед ДП «Інформаційні судові системи» та іншими органами (посадовими особами)?

— Як перед керівництвом судів, так і перед Державною судовою адміністрацією стояло одне завдання — це правильно, чітко спланована організація процедури ліквідації судів та створення нового суду. Кожен в межах  своїх повноважень виконав вказане завдання, про що свідчить результат, який ми маємо на сьогодні. Це повноцінна робота суду вже через два дні після його утворення. Вважаю таке неабияким досягненням. На відповідний результат було спрямовано дуже багато сил та ресурсів (нефінансового характеру).

— Чи вже відбувається інтеграція автоматизованої системи документообігу двох судів та, зокрема, розподілу справ?

— В Київському апеляційному суді на даний час повноцінно функціонує автоматизована система документообігу суду АСЕД «Апеляція», яка створена на базі системи, що забезпечувала роботу Апеляційного суду міста Києва. Інформація, яка містилася в системі Д3, що діяла в Апеляційному суді Київської області, повністю перенесена до АСЕД «Апеляція», жодні інформаційні ресурси при цьому не втрачені.

Як я вже говорив, за розподіл справ ми взялися одразу після повідомлення про початок роботи новоутвореного суду.

— Чи мають сторони у справах, учасники справ вже вказувати у процесуальних документах нову назву суду? Чи приймає наразі нові процесуальні документи канцелярія суду? За якою адресою тепер мають подаватися процесуальні документи?

— Процесуальні документи та будь-які інші матеріали слід адресувати до новоутвореного суду на відповідну юридичну адресу, якою є: вул. Солом’янська, 2а, м. Київ, зазначаючи в назвах документів нову назву суду. Безпосередній прийом документів, їх реєстрація та подальше спрямування також відбувається за юридичною адресою суду.

— Як довго триватиме перехідний період? Які проблеми можуть виникнути  та як їм запобігти?

— Можу з упевненістю стверджувати, що перехідний період ми вже подолали. Основні складні питання вирішили, адже тривалий час наполегливо  працювали — готувалися до початку роботи новоутвореного суду. Серед таких питань — в першу чергу забезпечення роботи автоматизованої системи документообігу суду, перерозподіл та передача справ, переведення працівників апарату суду, обладнання робочих кабінетів суддів та додатково залів судових засідань. Далі  — лише поточна робота.

Якихось надзвичайних, складних проблем  в роботі суду не очікується. Звичайно, після заповнення всього штату суддів (на даний час в суді працює 100 суддів із 145) виникне питання щодо необхідності облаштування нових робочих місць для суддів та їх помічників, а також облаштування нових залів судових засідань. Проте, впевнений, що з вирішенням цих питань ми також успішно справимося, оскільки вже маємо колосальний досвід.

— Деякі судді АС Києва та АС Київської області  відсутні в Указах Президента України про переведення. Чи будуть у зв’язку з цим відкладатися справи, які на них розподілені, чи ці справи будуть перерозподілені?

— Як зазначено в Перехідних та Прикінцевих положеннях Закону України «Про судоустрій і статус суддів», суд, що ліквідується, передає до новоутвореного суду всі судові справи та матеріали проваджень, що перебувають у його володінні. З огляду на вказане, усі справи (матеріали) без винятку, зокрема й ті, що перебували на розгляді суддів, котрі не переведені до новоутвореного суду, були передані Київському апеляційному суду та перерозподілені між суддями.

Источник: sud.ua

Остались вопросы? Обращайтесь!

УСЛУГИ АДВОКАТА

Смотрите также

c0168866124ba03741175b27781e115d - Прогулка по граблям – как мы покупали телефон на Сетам

Прогулка по граблям – как мы покупали телефон на Сетам

Источник фото Государственная площадка Сетам (OpenMarket), торгующая всем арестованным имуществом в Украине, пару лет назад провела …

Добавить комментарий