Главная > Публикации > Рада ухвалила проект про внесення змін до Митного кодексу

Рада ухвалила проект про внесення змін до Митного кодексу

Рада ухвалила проект про внесення змін до Митного кодексу

У першому читанні прийняті зміни до Митного кодексу. Нас чекають нові декларації, авторизований економічний оператор і пост-митний контроль.

ba2b224ac5e74de3544a186d4fc7c96c - Рада ухвалила проект про внесення змін до Митного кодексу

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань виконання глави 5 розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами з іншої сторони» (далі — Угода про асоціацію, Угода).

Відповідно до ст. 84 Угоди про асоціацію, українське митне законодавство має поступово наближуватися до митного законодавства ЄС на основі принципу найкращих зусиль. При цьому одним з етапів адаптації є запровадження в Україні інституту авторизованого економічного оператора (АЕО), аналогічного тому, що функціонує в ЄС.

Концепцію АЕО було запроваджено Всесвітньою митною організацією у 2005 році шляхом ухвалення Рамкових стандартів безпеки і полегшення світової торгівлі.

Автори проекту пропонують запровадити дієвий механізм інституту АЕО, аналогічний тому, що функціонує в ЄС, з перспективою подальшого взаємного визнання, що передбачено ст. 80 Угоди та є одним з основних базисів митного співробітництва між Україною та ЄС.

Проектом передбачено внесення комплексних змін до Митного кодексу України, у тому числі щодо зміни статусу уповноваженого економічного оператора на статус оператора АЕО. До Кодексу вводяться категорії істотної участі, кінцевого бенефіціарного власника, короткої ввізної декларації. пред’явлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення органу доходів і зборів.

Важливим є введення принципу мовчазної згоди — набуття підприємством права на здійснення щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідних дій без отримання відповідного дозволу органу доходів і зборів за умови, якщо таким підприємством здійснено в установленому порядку митні формальності, необхідні для отримання такого дозволу, а органом доходів і зборів не надано заборони щодо здійснення таких дій.

Країна походження товару заявляється органу доходів і зборів не шляхом пред’явлення сертифікату походження, а шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про сертифікат про походження товару в митній декларації.

Змінюється порядок операцій з давальницькою сировиною, у тому числі строки переробки товарів на митній території України, а також за межами митної території України.

Вводяться також уніфікована митна квитанція та коротка митна декларація. На товари, що ввозитимуться на митну територію України, подається коротка ввізна декларація.

Спрощена митна декларація використовується для декларування та випуску в заявлений митний режим товарів, декларантом яких є авторизований економічний оператор, якому надано дозвіл на користування спеціальним спрощенням процедур декларування.

Суми митних платежів, згідно проекту, можуть справлятися органом доходів і зборів у готівковій формі з заповненням уніфікованої митної квитанції.

Цікаво також, що з Кодексу виключаються норми щодо повернення громадянам грошової застави.

Авторизований економічний оператор, що отримав сертифікат на спрощення митних процедур, має право отримати дозвіл на самостійне накладення пломб спеціального типу. Такі пломби накладаються на товари, окремі вантажні місця чи транспортні засоби комерційного призначення до моменту подання до органу доходів і зборів митної декларації. Відомості про такі пломби вносяться до митної декларації.

До форм митного контролю додається пост-митний контроль. Практично це перевірка документів після випуску товарів, відомості про які зазначено у митній декларації, за якою здійснено випуск товарів, або перевірка документів, на підставі яких здійснено випуск товарів. Така перевірка здійснюється за результатами застосування системи управління ризиками та може бути ініційований під час митного оформлення або протягом 30 календарних днів з дня випуску товарів.

Облік осіб, які здійснюють операції з товарами, практично не змінюється, але буде додана норма, згідно з якою неперебування на обліку в органах доходів і зборів осіб, визначених ч. 1 цієї статті, є підставою для відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Источник sud.ua

Остались вопросы? Обращайтесь!

Мы проконсультируем Вас, поможем организовать бизнес, выбрать систему налогообложения, а в случае необходимости – сопроводим процесс организации Вашего бизнеса по юридическим, бухгалтерским, налоговым, а также финансовым вопросам. И поверьте, Ваши деньги непременно вернутся к Вам.

Смотрите также

45f423b2164a03c21b98dbd936f51ad6 - ЕСПЧ: Инструкция по заполнению формуляра жалобы

ЕСПЧ: Инструкция по заполнению формуляра жалобы

ЕСПЧ: Инструкция по заполнению формуляра жалобы Инструкция по заполнению формуляра жалобы I. Что необходимо знать …

Добавить комментарий